Techniczne rozwiązania za oknem auta

Mało kto zdaje sobie sprawę, jak wiele jest sposobów i możliwości na prawidłowe oznaczenie obiektów na drogach i chodnikach. Można to zrobić zarówno w sposób tradycyjny, jak również sięgnąć po bardziej nowoczesne rozwiązania. Kilka z nich znajdziecie poniżej.

Tradycja przede wszystkim

Nikt z nas nie jest w stanie sobie wyobrazić architektury miejskiej bez barierek. Pełnią one mnóstwo funkcji, ale przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo poprzez odgrodzenie pieszych od jezdni, bądź spowalniają rowerzystów na przejściach dla pieszych bądź przejazdach kolejowych.

Barierki uliczne, oprócz gwarancji bezpieczeństwa, charakteryzują się dużym wyborem. Można wybrać barierki stałe, łańcuchowe, oraz ochronno-przeciwbłotne.

Zarówno kolor, jak i rodzaj barierek może być dostosowany pod każdego klienta. Dzięki temu barierki mogą pełnić zarówno funkcje związane z ruchem na drodze, jak też bardziej estetyczne, na przykład przy ozdabianiu zabytkowego budownictwa.

Kontrola miejsc parkingowych

Aby zachować jak największy porządek w mieście, od kilkunastu lat wyznaczane są specjalne strefy parkowania dla samochodów, przede wszystkim osobowych. Swoje dedykowane miejsca posiadają na przykład osoby niepełnosprawne.

Wiele z miejsc parkingowych, najczęściej w centrach lub bardziej popularnych miejscach w miastach, jest płatnych. Do pobierania opłat za zaparkowanie służą parkomaty. Opole postawiło płatne strefy w okolicach centrum, a Kraków niedaleko popularnego dla wszystkich turystów Wawelu. Wiele z miast decyduje się na parkometry, dzięki czemu otrzymują również bazę danych na temat ruchu w mieście.

Technologia w oczekiwaniu na autobus

Ewolucja przystanków autobusowych jest widoczna od wielu lat. Cały czas można zaobserwować na obszarach wiejskich poniszczoną ławeczkę obok chwiejącego się znaku oznajmującego przystanek PKS. W większych ośrodkach miejskich takie przystanki nie mają już prawa bytu. Co więcej, rozwój technologiczny pozwala oczekującym pasażerom na całkowicie nowe doznania.

Przystanek autonomiczny może być obserwowany coraz częściej w Polsce. Stalowa konstrukcja zapewnia trwałość, natomiast duża ilość udogodnień, takich jak bezprzewodowa sieć Wi-Fi, wbudowane porty USB do ładowania, czy też rozkład jazdy w formie elektronicznej pozwalają pasażerom spędzić te kilka minut oczekiwania w sposób absolutnie komfortowy.

Wjazd do galerii? Tylko z bilecikiem

Parkometry to nieodłączna część centrów miast, podobnie jak systemy parkingowe w największych galeriach. Najważniejszą funkcją tych systemów jest pobieranie opłat, ale również kontrola ilości samochodów na parkingach centrów handlowych.

W różnych miejscach różnie są wykorzystywane systemy parkingowe. Warszawa Złote Tarasy, galeria położona tuż przy dworcu kolejowym, pobiera opłatę za sam wjazd na teren parkingu. Z drugiej strony mamy poznańską Avenidę, która pozwala klientom na bezpłatny parking aż do 3 godzin.