Przygotowanie budynku do użytku

Firmy deweloperskie specjalizują się w różnych zakresach. Niektóre stawiają osiedla domów jednorodzinnych, inni bloki mieszkalne, a największe firmy w kraju postawiły sobie za cel budowę gigantycznych biurowców w największych miastach w Polsce, gdzie na każdym piętrze będzie znajdować się strefa przeznaczona dla firm. Postawienie takiego budynku jest dopiero początkiem jego funkcjonowania.

Zarządzanie energią

Biorąc pod uwagę, że w jednym budynku znajduje się niezliczona ilość całkowicie niezależnych od siebie działalności. Niektóre z nich potrzebują większą ilość prądu, inne pozostają w ścisłych relacjach z firmami ze Stanów Zjednoczonych, czy Australii. Powoduje to różne godziny funkcjonowania biur. Z tego powodu rozliczanie się pod kątem energetycznym jest bardzo skomplikowane i trzeba do tego podejść z głową.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na potencjalny audyt energetyczny budynku. Opole, Wrocław, Katowice - w każdym większym polskim mieście znajdziemy bez żadnego problemu takie usługi. Jego przeprowadzenie może być kosztowne, jednak poprzez rozłożenie tych kosztów na kilkanaście niezależnych podmiotów, wszelkie kwestie związane z zarządzaniem energią nie bolą aż tak bardzo zarządcy obiektu.

Chociaż coraz bardziej popularne są odnawialne źródła energii, ich użytkowanie w biurowcach nie powinno być zbyt propagowane. Wynika to ze wcześniej wspomnianych różnicach w użytkowaniu przestrzeni biurowej. Dlatego też zazwyczaj biurowce pobierają energie w sposób bardziej tradycyjny.

Konserwacja oraz usługi porządkowe

Utrzymanie tak dużej przestrzeni na kilkunastu piętrach może być niezwykłym wyzwaniem. Warto zwrócić uwagę, że zazwyczaj biurowce pokryte są szklanymi płytami, które również należy utrzymywać w jak najlepszym porządku.

Czystość w przestrzeni biurowej nie może być zaniedbywana i również powinna być zarządzana odgórnie w odpowiedni sposób. Wszystkie firmy powinny być obsługiwane dosyć podobnie, natomiast z powodu różnych godzin działalności korporacji czas usług porządkowych nie może być taki sam. Nie chcielibyśmy prowadzić ważnej rozmowy z kontrahentami z oddziału biura w Melbourne, Hongkongu, czy też Los Angeles o 23.30, a w tle słysząc głośny dźwięk odkurzacza. Należy dobrze rozplanować plan utrzymywania czystości w całym biurowcu.

Wcześniej wspomniana konstrukcja biurowców ze szklanymi ścianami powoduje, że nie tylko podłogi potrzebują odpowiedniej konserwacji, ale również gigantyczne powierzchnie szklane. Oczywiście, do tego potrzeba specjalistycznego sprzętu, jaką są specjalne podnośniki. Gdańsk, Warszawa, Poznań - wszystkie te miasta charakteryzują się dużą ilością biurowców. Tam podnośniki mogą zostać używane do czyszczenia szyb od zewnątrz.