Projektowanie voucherów na kartach plastikowych – jak się do tego zabrać?
Firmy pokochały plastikowe vouchery upominkowe – taka karta jest nie tylko świetnym pomysłem na podarunek, lecz również doskonałym nośnikiem reklamy. Czy więc można znaleźć złoty środek pomiędzy estetyką projektu a nachalną reklamą? Uważamy, że zdecydowanie tak! Dlatego dziś opowiemy o tym, jak zaprojektować najładniejsze vouchery firmowe! Zapraszamy do lektury – oto kilka cennych porad!
Vouchery na kartach plastikowych
Jeszcze do niedawna najpopularniejszą formą voucherów były karty podarunkowe drukowane na papierze ozdobnym. Dziś jednak większość firm decyduje się na druk voucherów na kartach plastikowych ze względu na to, że koszt ich produkcji jest zbliżony, natomiast taka forma jest wygodniejsza w przechowywaniu i po prostu trwalsza – druk o wiele lepiej trzyma się karty plastikowej. Wydrukowanie takich voucherów możemy zlecić drukarni lub wydrukować je samodzielnie jeżeli zdecydujemy się na zakup drukarki do kart plastikowych. Kolejna kwestia to projekt – możemy przygotować go samodzielnie, bądź zlecić to zadanie grafikowi. Nawet jeżeli karty przygotowuje dla nas grafik, to warto mieć chociażby minimalne rozeznanie w tym, co powinno znaleźć się na takiej karcie upominkowej.
Jakie informacje powinny się znaleźć na karcie upominkowej?
Co powinno znaleźć się na karcie upominkowej? Przede wszystkim unikalny kod kreskowy, który wprowadzimy do firmowego systemu. Dla takiego kodu przyporządkowana jest kwota, którą możemy wydać w ramach danej karty upominkowej. Jeżeli na przykład prowadzimy sklep spożywczy, to przy każdych zakupach środki z takiej karty będą potrącane podobnie jak w przypadku karty kredytowej. Kolejna sprawa to nazwa firmy oraz strona internetowa. Możemy również dodać adres i godziny otwarcia, choć nie jest to koniecznością.
Jak zaprojektować kartę upominkową?
Po pierwsze kieruj się kolorami identyfikacji wizualnej Twojej firmy – niech tło nawiązuje do koloru bazowego. Ponadto, kolor czcionki powinien również nawiązywać do kolorystyki stosowanej w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy. Po drugie, unikaj nachalnego umieszczania znaków firmowych – oczywiście, Twoje logo powinno znaleźć się na takiej karcie, jednak dobrze jest je wkomponować w projekt. Po trzecie, jeżeli jest to karta wręczana z okazji urodzin, lub Bożego Narodzenia to warto umieścić na niej jakiś akcent nawiązujący do tego święta. Niech będzie to na przykład wstążka lub prezent. Po czwarte oprawa – voucher umieszczony w estetycznej kopercie z dopiskiem „Dziękuję Ci” lub „Wesołych Świąt” z pewnością ucieszy obdarowywana osobę!