Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym?
Porzucane koszyki w sklepie internetowym to problem każdego właściciela własnego e-commerc'u. Wiele osób dodaje do koszyka produkty, po czym decyduje się na wyjście ze sklepu i finalnie nie dokonuje zakupów. Czy jest jakiś sposób, aby zmniejszyć ilość porzucanych koszyków i przekonać klientów do zakupu? Podpowiadamy!
Kampanie remarketingowe
Remarketing to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie na szybkie i skuteczne obniżenie ilości porzucanych koszyków w sklepie internetowym. W tym celu wykorzystywane są wszelkiego rodzaju kampanie ppc mające na celu dotarcie do tych osób, które nie tylko były już na stronie twojego sklepu i przeglądały ofertę, ale dodały określone produkty do koszyka. Kreacje graficzne emitowane odbiorcom prezentują konkretne produkty, które wcześniej zainteresowały odbiorców. Tego typu działania są podstawą każdej strategii marketingowej sklepu internetowego. Subtelne przypominanie potencjalnym klientom o produktach, których zakup planowali najczęściej sprawia, że po pewnym czasie wrócą oni do sklepu i sfinalizują swój zakup.
Kody rabatowe
Kolejnym sposobem na obniżenie ilości porzuconych koszyków w sklepie internetowym są kody rabatowe, które udostępniane są odbiorcom zaraz po zaprzestaniu składania zamówienia. Tego typu kody wysyłać można w sposób zautomatyzowany np. za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS. Kody mogą być również udostępniane w reklamach social media (w tym celu świetnie sprawdzi się np. kampania tiktok). Co ważne, kody powinny dotyczyć konkretnie tych produktów, które były przedmiotem zainteresowania określonych osób. Wówczas wzrasta prawdopodobieństwo, że osoby te wrócą do sklepu i sfinalizują zakup po niższej, ale wciąż korzystnej dla ciebie cenie.
Poprawa strony internetowej
Zdarza się, że to nie sam brak sprzedaży jest problemem, ponieważ przyczyn należy doszukiwać się dużo głębiej. Wiele sklepów jest niestety tak skonstruowanych, że po przejściu do finalizacji zamówienia występują istotne problemy, które finalnie nie przekonują nad do dokonania zakupu. Jeśli czujesz, że podobnie może być w twoim przypadku, możesz zlecić specjalny audyt swojej witryny. Pamiętaj jednak, aby tego typu audyty zlecać wyłącznie doświadczonym profesjonalistom, którzy dysponują dedykowanymi narzędziami i posiadają stosowne kompetencje. Audyt może wykazać, że konieczne będzie wdrożenie istotnych zmian w twoim sklepie, które jednak pozytywnie wpłyną na jego odbiór wśród potencjalnych klientów, a tym samym widocznie obniżą ilość porzucanych koszyków.