Jak zapewnić w firmie najwyższe standardy pakowania?
Branża logistyczna przechodzi obecnie renesans. Zamawiamy do domu wszystko od sprzętu elektronicznego po jedzenie. Wraz z popularnością tego typu sprzedaży, rośnie konkurencja na rynku. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić szczególną uwagę na jakość obsługi klienta i sposób pakowania produktów do transportu.
Jak zabezpieczyć towar do wysyłki?
Najpopularniejszym sposobem pakowania sprzedawanego na odległość towaru są opakowania kartonowe. Łódź, Opole czy Rzeszów, wszyscy korzystają z pudełek, bo ułatwia to określenie gabarytów przesyłki, a tektura nie zwiększa znacznie wagi paczki. Jednak przy większości produktów samo pudełko nie wystarczy.
Delikatne przedmioty należy zabezpieczyć wewnątrz opakowania, aby nie uległy uszkodzeniu w transporcie. Doskonale nadaje się do tego styropian i folia bąbelkowa. Wypełnią one wolną przestrzeń, amortyzując wstrząsy i upadki. Są miękkie, więc nie dopuszczą też do powstania zarysowań. Mogą posłużyć do odseparowania od siebie poszczególnych, ruchomych elementów.
Znakuj paczki
Dobre oznakowanie paczek ułatwi pracę w Twoim sklepie internetowym. Niezależnie od wielkości magazynu etykiety takie jak Brother dk 22205 pomogą szybko opisywać przesyłki, ich zawartość czy kolejność wysyłki. Dzięki temu w produktach zawsze będzie panował porządek, a Ty nie spóźnisz się z żadną dostawą. To oznacza zadowolonych klientów, którzy polecać Cię będą znajomym.
Znakowanie wymaga jednak stworzenia odpowiedniego systemu. Stosuj kody, które pozwolą w krótki sposób opisać kategorię i zawartość przesyłki. Numeruj też produkty. Da Ci to większą kontrolę nad stanem magazyny i pozwoli optymalnie uzupełniać wyprzedające się przedmioty.
Wsparcie mechaniczne magazynu
Sprzedając elektronikę czy inne przedmioty o dużych gabarytach, zapewne korzystasz z magazynu. Warto zaopatrzyć się też w odpowiednie maszyny, podnośniki i wózki, które pomogą w podnoszeniu i transporcie produktów. Jeżeli już je masz, zwróć uwagę, żeby każde łożysko, precyzyjne i wytrzymałe, było w pełni sprawne i odpowiednio często konserwowane. Dzięki temu unikniesz awarii i zniszczeń towarów.
Dobrze przygotowany proces logistyczny w firmie zajmującej się sprzedażą na odległość to podstawa sprawnego działania. W ten sposób zmniejsza się ryzyko pomyłek i opóźnień, dlatego warto zadbać o odpowiednie wyposażenie magazynu i organizację towarów. Zadowoleni klienci będą do Ciebie wracać i polecać Twoją firmę innym.