Jak pozyskiwać leady dla branży B2B?
Pozyskiwanie leadów dla branży B2B to kluczowy element dla rozwoju całego biznesu i konsekwentnego zwiększenia sprzedaży. W naszym dzisiejszym artykule prezentujemy ci kilka sprawdzonych i praktycznych sposobów, w jaki sposób można sprawnie generować leady i przekuwać je w realnych klientów firmy.
Kampanie płatne w mediach społecznościowych
Pierwszym narzędziem na naszej dzisiejszej liście są kampanie marketingowe w social media. Są one skutecznym narzędziem do generowania leadów dla firm, choć oczywiście wiele zależy od obranej strategii. Możliwości masz naprawdę wiele: m.in. kampanie tiktok, LinkedIn, Instagram czy Facebook. Tego typu reklamy pomogą ci w dotarciu do grupy docelowej i przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Ważne, aby reklamy były odpowiednio zdefiniowane pod kątem targetu i budżetu. Ciekawym pomysłem w obrębie mediów społecznościowych jest również współpraca z influencerami, które może pomóc w dotarciu do nowych grup docelowych i przyciągnięciu ich uwagi. Pamiętaj jednak, aby wybierać takich partnerów, którzy są związani z twoją branżą i są wiarygodni wśród swoich obserwatorów.
Remarketing w Google
Kolejne działania to te w obrębie wyszukiwarki Google, a przede wszystkim skutecznie zaprojektowany remarketing, czyli subtelne przypominanie potencjalnym klientom o twojej ofercie, z którą mieli już oni okazję się zapoznać. Tego typu kampanie ppc mają naprawdę ogromną moc w zakresie sprzedaży i generowania zapytań ofertowych, ponieważ najczęściej są dość mocno spersonalizowane. Dzięki temu znacznie wzrasta szansa nie tylko na samo pozyskanie leada, ale również na późniejszą konwersję. Zapytania pochodzące z kampanii remarketingowych mają bowiem niezwykle dużą wartość i zwyczajnie prościej jest przekuć je w konkretny kontrakt, zlecenie czy zamówienie.
Content marketing
Content marketing (czyli tzw. marketing treści) to tworzenie wartościowych materiałów na temat produktów i usług, które dana firma oferuje. Dzięki temu można skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i wygenerować wartościowe zapytania ofertowe. Ważne jest, aby treści były odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO oraz promowane w różnych kanałach, takich jak strona internetowa, media społecznościowe, blogi i newslettery. Content marketing to niezwykle potężne narzędzie, które jest tak naprawdę trzonem dla wszystkich pozostałych działań reklamowych, dlatego jeśli zależy ci na efektywnych i efektownych kampaniach, powinieneś zacząć właśnie od tworzenia zoptymalizowanych treści.