Jak Internet stał się jarmarkiem, czyli o pozycjonowaniu sklepu

Jak Internet stał się jarmarkiem, czyli o pozycjonowaniu sklepu

Jeszcze 30 czy 40 lat temu największy wybór towaru mieliśmy na targowiskach. Odwiedzał je każdy, po prostu nie było innych opcji. W miarę otwierania się Polski na świat, bazary i place handlowe zniknęły jednak bezpowrotnie. Dzisiaj wszystko mamy na wyciągnięcie ręki, tylko jak sprawić, żeby ta ręka została wyciągnięta właśnie do nas?

Znajdź sobie dobre miejsce

Na placu targowym, oprócz samego posiadania towaru, najważniejsze było atrakcyjne stoisko i strategiczne miejsce. Każdy, kto handlował w taki sposób, zaczynał swój dzień na długo przed wschodem słońca, konieczne były też znajomości. Nic dziwnego, miejsca przy wejściu na plac dawały najwięcej klienteli, każdy chciał więc, za wszelką cenę, zająć je przed konkurencją.

Można dopatrzyć się w tym pewnej analogii do współczesnych sklepów internetowych. Co prawda na nic zdadzą się dziś kontakty, nie wiadomo zresztą do końca, gdzie mielibyśmy ich szukać. Pozycja nadal ma jednak kluczowe znaczenie. Oczywiście nie chodzi już jednak o konkretną przestrzeń czy szczegółową lokalizację, a o miejsce na liście wyników wyszukiwania. To właśnie szczyt tej listy jest dzisiejszym wejściem na bazar.

Daj się odnaleźć

Pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala znacznie wywindować miejsce, na którym będzie znajdował się nasz portal po wpisaniu konkretnych słów w wyszukiwarkę. To właśnie ona ma dzisiaj kluczowe znaczenie dla pokazania się potencjalnym klientom. Większość produktów kupujemy dzisiaj tak, jak jest nam najszybciej i najwygodniej. W dzisiejszym marketingu nie chodzi już o to, by przekrzyczeć konkurencję, ale o to, by zaistnieć w świadomości odbiorcy i być maksymalnie dostępnym. Jeśli sklep ma odnieść sukces, musi być przede wszystkim widoczny.

Marketing w erze fast food

Rozwój technologii zwielokrotnił tempo naszego życia, nikt już dzisiaj nie ma czasu szukać, czytać czy rozmawiać. Przesyt informacji i bodźców ze wszystkich stron sprawia, że każda kolejny baner, billboard czy krzykliwy spot reklamowy coraz mniej nas obchodzi. Przyswajamy dane tak, jak żyjemy, szybko i powierzchownie. Świadomość tych przemian jest niezwykle istotna, jeśli chcemy pozyskać nowych klientów.

Wskazówki na początek

Podstawą biznesu w sieci powinna być przejrzysta i łatwa do odnalezienia strona firmowa. Jeśli korzystamy z usług pozycjonowania naszej witryny, zainteresujmy się też tym, jak zoptymalizować jej układ i zaangażować odbiorcę. Skoro zdobywamy już potencjalnych klientów, musimy jakoś przekuć ten potencjał w zainteresowanie i sprzedaż. Niezwykle ważne jest integrowanie wszystkich działań promocyjnych w jedną, spójną całość.

W prowadzeniu takich wielopoziomowych kampanii marketingowych dla e-commerce mogą wyręczyć nas właśnie przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w pozycjonowaniu i reklamie w sieci. Niektóre z nich oferują nawet stworzenie sklepu internetowego od zera. Rozpoczęcie działalności od współpracy z profesjonalistą to najlepszy pomysł na poznanie branży od środka. Nie uczmy się na własnych błędach, uczmy się na cudzych.