Firmowe vouchery – jaka forma kart upominkowych sprawdzi się najlepiej?

Firmowe vouchery – jaka forma kart upominkowych sprawdzi się najlepiej?

Dziś wiele firm oferuje karty upominkowe – vouchery, w ramach których możemy zrobić zakupy w firmowym sklepie lub zrealizować daną usługę. Taki voucher może być nie tylko miłym upominkiem, lecz również wspaniałym nośnikiem reklamy. Postanowiliśmy więc opowiedzieć nieco więcej na temat kart upominkowych – jaka forma takich voucherów sprawdzi się najlepiej? Jak zaprojektować voucher? Oto kilka cennych wskazówek!

Na czym drukować vouchery upominkowe?

Jeszcze do niedawna najpopularniejszą formą kart upominkowych były vouchery drukowane na grubym papierze, dziś jednak przede wszystkim stosuje się wersje plastikowe. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że karta plastikowa zmieści się do praktycznie każdego portfela. Jej standardowe wymiary to 85 × 54 mm. Taka karta może być trwałym nośnikiem firmowych znaków – druk kart możemy zlecić w drukarni podobnie jak druk voucherów na papierze, lub wydrukować je bezpośrednio w firmie – jedyne czego potrzebujemy to drukarka kart plastikowych i pakiet kart. W praktyce, przygotowanie voucherów na kartach wiąże się z wydatkiem zbliżonym do tego, z jakim musimy się liczyć w przypadku druku voucherów na papierze ozdobnym.

Karta plastikowa jako nośnik informacji

Vouchery na kartach plastikowych mają jeszcze jedną ogromną przewagę nad wersją papierową. Taką kartę możemy wykorzystać jako nośnik informacji – na przykład wydrukować na niej kod, który będzie zapisany w firmowym systemie. Do tego kodu z kolei przyporządkowana może zostać kwota do wykorzystania w ramach tej karty. Aby potrącić z niej środki, wystarczy zeskanować kartę przy zakupach bądź realizacji usługi.

W jaki sposób zaprojektować voucher upominkowy na karcie plastikowej?

W ramach projektu posługuj się kolorami wykorzystywanymi przez Twoją firmę w ramach systemu identyfikacji wizualnej. Jeżeli planujesz druk kart okazjonalnych, to możesz urozmaicić kolorystykę typową dla danego święta – na przykład o czerwień, biel czy złoto w przypadku kart upominkowych na Święta Bożego Narodzenia. Na takiej karcie z pewnością powinno znaleźć się Twoje firmowe logo, niektórzy dodają również adres sklepu oraz godziny otwarcia, choć czasem lepiej postawić na minimalizm i zamieścić jedynie adres strony internetowej. Pomyśl również o oprawie takiej karty. Skoro ma być to karta upominkowa, to warto zainwestować w koperty z nadrukowanym firmowym logiem, a może nawet dopiskiem „Wszystkiego Dobrego” lub „Wesołych Świąt”. Taki prezent z pewnością ucieszy obdarowywaną osobą i przyczyni się do kreowania pozytywnego wizerunku marki.