Czy opłaca się czytać blogi sklepów elektrotechnicznych?
Coraz częściej praktykowaną formą działalności reklamowej i pozycjonującej jest prowadzenie blogów przez właścicieli sklepów na stronach online. Teksty, które się tam znajdują, zwykle w głównej mierze powstają, by poprawiać pozycję sklepu online na rynku oraz by reklamować sprzedawane produkty. Czy treści te mają dodatkową wartość…?
Hurtownia z kablami a blogosfera
Popularną formą blogowania – w przypadku sklepów elektrotechnicznych takich jak hurtownia z kablami lub inne – jest publikowanie spisów specjalistycznych, często instruktażowych. Dzięki nim z łatwością możemy dowiedzieć się nie tylko, jakie kable powinniśmy dobrać do konkretnego elementu wykonywanej bądź naprawianej instalacji, ale także jak odróżniać od siebie kable czy w jaki sposób je łączyć, montować i oznaczać. Wpisy te, choć mogą mieć niską wartość dla osoby, które w ogóle nie znają się na podstawach elektryki i nie będą ryzykować prac elektrycznych bez obecności fachowca, ale dla osób zainteresowanych, które podstawy mają opanowane, dodatkowe „triki” i zasady mogą stanowić uzupełniające źródło wiedzy.
Instalacje fotowoltaiczne online
Usługodawcy reklamujący swoje usługi w sieci oraz prowadzący blog na stronie online swojego sklepu decydują się na niego także wtedy, gdy ich wpisy nie mają szansy stać się uzupełnieniem wiedzy praktycznej w zakresie montażu zakupywanych części. Tak jest w przypadku chociażby fotowoltaiki. W takim układzie warto czytać blogi sklepowe w zupełnie innym celu; usługodawcy często obrazują tam realnymi zdjęciami swoje prace, tworząc portfolio. Możemy sprawdzić, w jakich miejscowościach firma realizuje usługi (na przykład instalacje fotowoltaiczne – Legnica), jakie materiały zostały wykorzystane w pracach oraz jak wygląda efekt końcowy. Takie blogowe portfolio często decyduje o ostatecznej decyzji – czy skorzystać z usług danego usługodawcy.
W przypadku blogów fotowoltaicznych często także publikuje się wpisy o najnowszych stanowiskach prawnych, dofinansowaniach i statystykach o korzyściach związanych z inwestycji w fotowoltaikę. Dzięki temu każdy zainteresowany może być na bieżąco, jeśli chodzi o informacje dotyczące inwestycji, którą jest zainteresowany, ale o której inwestycji decyzja jeszcze nie zapadła.
Agregaty chłodnicze i sprężarki
Właściciele sklepów prześcigają się w poszukiwaniu i realizowaniu coraz to różniejszych stylizacji blogowych, aby zainteresować potencjalnych klientów. W przypadku urządzeń takich jak agregaty (w tym agregaty chłodnicze), sprężarki, kompresory, oczyszczacze powietrza na stronie sklepów blogowych możemy znaleźć nie tylko praktyczne porównywarki różnych modeli, ale także fachowe recenzje, wpisy z serii „unboxing” czy odnośniki do filmów o tej tematyce, publikowanych na platformie YouTube. Prowadzenie bloga to tylko jeden ze sposobów reklamy swojej działalności i sprzedawanych produktów oraz usług, ale jednocześnie sposób na pozycjonowanie strony sklepowej. To ostatnie nie oznacza wcale, że wpisy te nie są merytoryczne i potrzebne. Wręcz przeciwnie! Stanowić mogą źródło rzetelnej wiedzy.